z35W7z4v9z8w

Thursday, 17 November 2016

Bengkung ekspress mama berzip

"TAK LECEH DAH PAKAI BENGKUNG TALI NI DENGAN ADANYA BENGKUNG EKSPRESS MAMA BERZIP INI"

☑Saya selesa pakai bengkung yang bertali ketika berpantang sebab labuh dan besar ,tapi saya pakai seminggu sahaja dan selalu "skip" pakai bengkung sebab bila nak ke tandas berpeluh-peluh nak buka bengkung saya.
☑Saya berbadan agak besar, susah saya nak cari bengkung yang mudah pakai yang sesuai dengan badan saya.

💞Mommies, tak perlu risau lagi dengan masalah2 seperti ini, sebab impian mommies nak kembali langsing selepas bersalin MACAM BADAN CHE TA lebih mudah lagi dengan adanya BENGKUNG EKSPRESS MAMA.

💞BENGKUNG EKSPRESS MAMA💞

Bengkung ekspress mama merupakan bengkung jenis bertali yang dimodenkan dengan gabungan tali dan zip,direka khas buat mommies yang inginkan keselesaan dan kemudahan untuk berbengkung sepanjang proses berpantang mereka.

Ianya mempunyai zip untuk pelarasan size iaitu m, l,xl-2xl. Anda boleh laraskan size anda terlebih dahulu dengan mengenakan zip di belakang bengkung tersebut sebelum anda mengikatnya.

Kemudian ambil dan letak pada badan dan ikat tali di bahagian depan bengkung secara silang dari bawah ke atas.

oops..😅leceh ke sebab kena ikat juga bengkung ekspress ni..pss jangan risau mommies, ikat sekali sahaja, selepas itu kalau anda nak ke tandas tak perlu lagi buka bahagian ikatan tersebut,memadai buka zip bukaan untuk ke tandas
yang berada di belakang bengkung juga.

Mudah kan?

KELEBIHAN BENGKUNG EKSPRESS MAMA INI

👉Mempunyai zip pelarasan untuk melaraskan saiz bengkung mengikut saiz anda
👉Mempunyai zip bukaan untuk ke tandas
👉Labuh, panjang,besar elok untuk menutup badan ibu lepas bersalin supaya tidak dimasuki angin
👉Labuh merangkumi sampai ke peha untuk merapatkan tulang pinggul anda, mengecilkan peha, sekaligus membentuk badan anda kembali anak dara
👉Mengangkat dan menjaga peranakan ibu lepas bersalin supaya tidak jatuh.
👉Menaikkan pinggul anda supaya tidak jatuh
👉Ikatan yang kuat dan zip yang kemas membantu ibu untuk mengempiskan perut supaya menjadi kempis
👉Membantu mengecutkan rahim selain daripada mengamalkan amalan bertungku, sapuan losyen atau sebarang minyak untuk kempis perut dan amalan penyusuan bayi sekurang-kurangnya selama 6 bulan.




KENAPA MOMMIES PERLU ORDER SEKARANG?
👉Stok adalah terhad
👉Harga mampu milik
👉OFFER FREE GIFT MENANTI MOMMIES

Jom order sekarang :

📲 Whatsapps 0192460537
📩 Inbox ke fb page myheart shoppe

Tuesday, 15 November 2016

Sakit pinggang ketika hamil

KURANGI SAKIT PINGGANG DAN NYERI PINGGUL DENGAN MENGGUNAKAN PREGNANCY BELT.

    Kira-kira 1/2 hingga 3/4 wanita hamil mengalami masalah sakit pinggang,nyeri pinggul dan lenguh belakang.

Namun ibu-ibu tak perlu risau kerana  banyak perkara yang boleh anda lakukan untuk mengurangkan kesakitan ini dan menghalangnya daripada menjadi masalah jangka panjang.

👉Punca Sakit Pinggang Ketika Hamil

Sakit pinggang sebenar terjadi apabila ligamen (tisu-tisu kuat dan fleksibel yang menyambungkan tulang-tulang anda), otot-otot, cakera dan sendi-sendi anda tertekan akibat postur yang tidak elok, teknik mengangkat yang salah, otot-otot yang lemah atau ketat, ataupun kecederaan. Jika anda mengalami masalah ini semasa hamil, kemungkinan besar anda sudahpun mengalaminya sebelum hamil lagi.

👉Cara Mengurangkan Sakit Pinggang Ketika Hamil

1. Senaman
Senaman lantai pelvis dan senaman perut dapat mengurangkan tekanan. Turun ke posisi merangkak dan tegakkan belakang anda. Tarik nafas dan kemudian, apabila menghembus nafas, kemutkan otot lantai pelvis. Teruskan mengemut selama 5 hingga 10 saat tanpa menahan nafas dan tanpa menggerakkan belakang anda. Tenangkan otot perlahan-lahan pada akhir senaman.

2. Urutan
Urutan dapat melegakan otot-otot yang letih dan lenguh. Bongkokkan badan ke hadapan menghadap belakang kerusi atau baring mengiring. Minta suami anda mengurut bahagian bawah belakang dan otot-otot yang mengunjur sepanjang kedua-dua sisi tulang belakang anda perlahan-lahan. Untuk bantuan lanjut, anda boleh dapatkan khidmat ahli fisioterapi.

3. Postur Yang Baik
Jika anda mengalami kesakitan pada tulang punggung, elakkan dari duduk membongkok dan bengkokkan belakang anda sejauh yang anda rasa selesa. Cuba duduk di atas kusyen lembut.

4. Berenang
Kelas seperti ini boleh membantu melegakan sakit pinggang semasa hamil.

5. Maternity Pillow
Tidur mengiring dengan bantal berbentuk baji diletakkan di bawah perut dapat membantu mengurangkan sakit pinggang.

6.PREGNACNY BELT.

📢📢Bagaimana pregnacy belt boleh membantu mommies📢📢

Pregnancy belt ini membantu memberikan postur badan yang baik buat ibu hamil terutamanya apabila bekerja sama ada duduk berhadapan komputer, melakukan kerja-kerja rumah dan tugasan seharian mommies.

Ianya membantu mengurangkan sakit pinggang dan pinggul dengan menyokong perut ibu dan mengurangkan tekanan yang diberikan pada tubuh ibu yang perlu menampung pertambahan berat badan mereka yang semakin meningkat selari dengan pembesaran bayi di dalam kandungan.

Apa tunggu lagi ibu-ibu yang mengalami masalah ini harus mencari alternatif untuk mengurangi sakit yang dihadapi supaya ianya tidak terjadi lagi selepas anda bersalin.




JOM CUBA PREGNANCY BELT INI, BERMINAT TERUS
📲 WHATSAPPS KE 0192460537 SEKARANG.

Saturday, 5 November 2016

Barut bayi murah

BARUT BAYI

Assalammualaikum mommies. Berminat untuk barut bayi dan tungku bayi, macam-,macam design cute ada.

Ciri-ciri Barut bayi

Saiz 19"x6"
Newborn fit to baby 8kg
Material cotton flannel,selesa dan tak panas buat bayi anda
Dua jenis: >Jenis Bertali >Jenis Berzap

Price:
3 pcs RM20
5 pcs RM30
8 pcs RM45

TUNGKU BAYI

Menenggelam pusat bayi yang baru luluh @ tanggal.
Mampu menghindar batuk dan selsema,kembung semasa bayi dalam tempoh berpantang.
Untuk kanak kanak dapat mengurangkan kesan akibat gigitan serangga dan terjatuh dengan menuam di tempat yang sakit.
penting pada bayi bagi mengelak terkena angin pasang surut.

Ukuran saiz 8cm x 6cm
100 cotton flannel
Kandungan habbatussauda,bijan hitam,lada hitam, kulit bawang merah dan putih

Cara penggunaannya :
1.Tuam tungku pada permukaan seterika yang panas (suam-suam kuku).
2. Kemudian tuam pada bahagian yang diperlukan.







To order whatsapps 0192460537

#barutbayi #bengkungmodenmurah#tuambayi#tungkubayi#barutbayimurah#tungkubayimurah#barutbayimurah#tungkuibu#tungkuherba#tungkubersalin#ibubersalin#bajubaby

Friday, 28 October 2016

Minyak zaitun tursina 88 bagus merawat sembelit bayi.

Tips rawat sembelit bayi dengan minyak zaitun tursina dara88
.
.
Pernah tak kejadian bayi kita sukar buang air besar?
Menangis merengek sakit perut? Perut kembung?

AMALKAN TEKNIK INI

1. Tuangkan Extra Virgin Olive Oil (EVOO) Tursina ke dalam mangkuk, ambil cotton bud yang bersih, celup lalu sapukan ke bahagian anus bayi dengan penuh hikmah.

2. Lakukan senaman seperti naik basikal (lutut bertemu perut) berulang kali

3. Sapukan zaitun dara Tursina tadi ke bahagian perut sambil mengurut mengikut arah putaran jam. Lakukan 10 - 15 minit.

4. InsyaAllah bayi akan terkentut dan buang air besar. Tuntun sampai bayi benar-benar lega.

EVOO Tursina adalah minyak zaitun perahan pertama yg tumbuh tidak di Timur dan tidak di Barat, iaitu kawasan iklim Mediteranian (Palestin - Egypt).

100% organik. Baik utk suplemen dan tujuan pelbagai terapi penyakit.



Isi 60ml - rm20
Isi 125 kapsul - rm40
Isi 210 kapsul - rm55

Whatsapps ke 0192460537 untuk tempahan.

Thursday, 25 August 2016

Susu Momma MILKBOOSTER TERBAIK

Susu Ibu Menyusu
Anda pening memikirkan stok susu yang makin kurang. Anak pula asyik menangis tak cukup susu.
Ingin menyusukan bayi anda TETAPI......
[] Anda STRESS dari hari ke hari stok susu anda semakin berkurangan.
[] Bayi anda terkena DEMAM KUNING. Anda runsing dengan masalah demam kuning bayi anda yang berpanjangan.
[] Anda atau bayi yang disusui mengalami masalah kulit kering atau eczema.
[] Anda atau bayi yang disusui menghidap asma/lelah.
[] Anda sering KEPENATAN dengan tanggungjawab kepada anak dan keluarga, dan memerlukan tenaga ekstra.
[] Anda sering dilanda stress akibat kerjaya/aktiviti harian anda, secara tidak langsung stok susu badan anda semakin merundum.
[] Anda mengalami masalah gatal kulit kepala dan rambut anda kerap gugur.
[] Anda tercari-cari MILK BOOSTER yang mampu meningkatkan susu anda.
[] Anak yang anda susui sering DEMAM dan jatuh sakit.
Anda benar-benar STRESS dengan masalah yang anda hadapi, dan inginkan suatu PERUBAHAN...
Amalkan susu MOMMA® Pregolact dengan Activ-4 Plus yang sangat sesuai diamalkan oleh ibu hamil dan menyusu yang mementingkan kecantikan, kesihatan, tenaga ekstra, perkembangan bayi yg baik dan mahu meningkatkan kuantiti dan kepekatan susu badan.
Dengan pengambilan segelas MOMMA® Pregolact setiap hari, pagi dan malam anda pasti dapat melihat sendiri perubahannya pada diri anda
MOMMA® Pregolact telah terbukti amat bagus untuk diamalkan oleh ibu mengandung dan ibu menyusu. Proses mengandung dan penyusuan anak menjadi MUDAH dengan izin-NYA.
Kuasa penyembuhan semulajadi MOMMA® yang di formulasikan dari 12 bahan pasti memberikan KESAN yang MAKSIMUM.
Lagi TESTIMONIAL MOMMA® Pregolact.
"Selalu tgh hari dapat 7oz plg byk..arini dpat perah 12 oz, tu pon kalo ade botol lg, sy boleh dpt lg.." Pn Syahilah
"hai... i nak order lg susu blh.. susu ni memang powerlah....my milk booster....anak i kenyang sampai mls nak bergerak lepas menyusu je...." Pn Shal
"Alhamdulillah...serasi.susu banyak, pastu badan pulak x letih" Pn Norazilah
"Mula-mula minum MOMMA lambat nampak hasil sebab mungkin puasa kot. Tapi bila ikut cadangan sis untuk ambil masa sahur dan berbuka then nampaklah kesannya. Sebelum ni selalu pam dapat 5-7oz then bila susu kurang saya try MOMMA , sekarang alhamdulillah. Banyak jugaklah, dalam 10oz macam tu dapat" Pn Dina
"Salam sis. Alhamdulillah semenjak minum MOMMA air susu tak putus. Even bulan puasa ni saya pun dapat berpuasa penuh. tak risau pasal air susu. Badan pun lebih bertenaga. Tq sangat sis.." Pn Fina
MOMMA® Pregolact adalah produk susu bernutrisi yang dapat membantu ibu mengandung atau menyusu untuk kekal sihat dan cergas dan dapat membekalkan nutrisi yang lengkap buat anak dalam kandungan atau anak yang disusui. Di samping meningkatkan penghasilan susu ibu.
Tidak seperti produk lain yang berada di pasaran, MOMMA® Pregolactadalah Susu Kesihatan dan Kecantikan 4 dalam 1 yang PERTAMA di Malaysia yang merangkumi 4 aspek penting bagi setiap wanita yang bergelar isteri dan ibu:
1. Cantik: Membantu menghalus, melicinkan dan mencantikkan kulit ibu dan bayi.
2. Sihat: Membantu memberi kesihatan yang baik dan merawat stress.
3. Bertenaga: Membantu memberi tenaga segera buat ibu-ibu yang sering keletihan.
4. Bijak: Mengandungi EPA & DHA yang dapat membantu meningkatkan perkembangan otak bayi
Diperbuat daripada Formulasi RAHSIA dan TERKINI daripada campuran 12 bahan SEMULAJADI termasuk bahan-bahan sunnah yang berfungsi membekalkan nutrisi yang lengkap bagi memenuhi keperluan ibu dan bayi.
5 dari 12 bahan semulajadi yang digunakan telah TERBUKTI BERKESAN dapat membantu meningkatkan kuantiti dan menambah kepekatan susu ibu.
Kesan semulajadi dapat dirasakan jika diamalkan berterusan selama 7 hari. Selain diperkaya dengan pelbagai nutrisi dan rasa susu coklat yang sedap, tidak berbau hamis.
MOMMA® Pregolact juga adalah susu rendah lemak dan TANPA GULA. Mengandungi DHA, Asid Folik dan Kalsium.
Kini MOMMA® Pregolact muncul dengan perisa terbaru Vanilla Bliss yang begitu menyegarkan.
☛ Siapakah yang sesuai mengambil MOMMA® Pregolact sebagai minuman berkhasiat tambahan:
[] Wanita yang merancang untuk hamil.
[] Ibu hamil yang mahukan yang terbaik buat si anak.
[] Ibu yang menyusukan anak.
Kenapa, dan apakah perlu ibu mengandung/menyusu mengambil makanan berkhasiat?
Pengambilan diet pemakanan yang sihat dan berkhasiat penting untuk si ibu dan juga bayi. Pemakanan seharian yang seimbang sangat penting, tambahan lagi bagi ibu yang mengandung atau menyusu, semua makanan dan minuman yang kita ambil juga akan turut disalurkan kepada anak.
Justeru,sangatlah penting bagi ibu-ibu hamil atau menyusu mengambil makanan/minuman berkhasiat untuk keperluan tubuh si ibu sendiri & juga anak.
Memahami keperluan dan masalah yang sering dihadapi oleh wanita yang ingin hamil, ibu mengandung dan menyusu, susu dari formula gabungan bahan ektraks semulajadi iaitu
Zaitun, Kismis, Omega 3, Delima, Buah Tin, Habatus Sauda, Susu Kambing, Kurma, Madu, Safron, Inulin (Prebiotic) dan Coklat dihasilkan bagi memastikan para ibu mendapat khasiat semulajadi.
Antara khasiat-khasiat terdapat dalam MOMMA® Pregolact:
1. Omega 3 (EPA dan DHA)
[] DHA: meningkatkan kepintaran otak, selain membantu pertumbuhan retina mata dengan baik.
[] EPA: mengurangkan risiko penyakit jantung dan meningkatkan sistem imunisasi badan.
[] Mengurangkan risiko alergi di kalangan bayi.
2. Zaitun
[] Mengandungi Vitamin A,C,D,E dan K yang sangat berguna untuk menjaga elastisitas kulit.
[] Menyihatkan kulit kepala bagi mengatasi masalah rambut gugur dan gatal kulit kepala.
[] Menghilangkan rasa letih, penat dan lesu.
[✔] Meringankan stress.
3. Kismis
[✔] Meningkatkan penumpuan, koordinasi tangan dan mata serta meningkatkan memori.
[✔] Bermanfaat untuk fungsi sistem pencernaan berjalan dengan lancar.
[✔] Membersihkan kolon atau usus dan melawaskan pembuangan air.
[✔] Membentuk sel-sel darah merah.
4. Delima
[✔] Mengandungi antioksidan.
[✔] Melindungi kekenyalan kulit dan memperbaiki sel-sel tubuh yang rosak.
[✔] Membantu perkembangan otak bayi dalam kandungan dan melindungi otak bayi.
[✔] Membantu mengurangkan alahan ibu mengandung.
[✔] Membantu memberi tenaga utk ibu mengandung dan menyusu.
[✔] Mendapatkan bayi yang sihat & kulit yang cantik.
[✔] Melawan radikal bebas yang boleh merosakkan sel dalam badan kita.
[✔] Asid folik yang tinggi, asik folik penting bagi petumbuhan saraf bayi dalam kandungan.
5. Buah Tin
[✔] Mengandungi antioksidan.
[✔] Mengandungi Vitamin A, C, Kalsium, Magnesium hingga Potasium.
[✔] Mengawal nafsu makan dan menurunkan berat badan.
[✔] Membantu merawat penyakit buasir, sakit-sakit dan bengkak badan, batuk yang berpanjangan dan melawaskan kencing.
6. Susu Kambing
[✔] Agen pencegah kanser.
[✔] Membantu mengelakkan bayi terkena demam kuning / merawat demam kuning.
[✔] Membantu meningkatkan pengeluaran susu ibu secara semulajadi.
7. Kurma
[✔] Membantu meningkatkan pengeluaran susu ibu secara semulajadi.
[✔] Sangat baik untuk gangguan usus.
[✔] Membantu meningkatkan memori yang baik dan kebijaksanaan untuk janin.
[✔] Meningkatkan menguatkan otot rahim dan memudahkan bersalin.
8. Madu
[✔] Membantu meningkatkan pengeluaran susu ibu secara semulajadi.
[✔] Mempercepatkan penyembuhan luka.
[✔] Sumber antioksidan yang baik yang dapat membantu melindungi kulit.
[✔] Mengembalikan elastisitasi kulit agar kekal remaja dan lembut.
[✔] Membantu pembakaran lemak dengan meningkatkan kadar metabolisma badan.
9. Safron
[✔] Bahan rempah yang termahal di dunia.
[✔] Sebagai bahan penenang bagi masalah jiwa yang tertekan.
[✔] Membantu melicinkan kulit malah boleh membuatkan kulit lebih cerah.
[✔] Melancarkan perjalanan haid.
[✔] Mengelakkan bayi anda terkena demam kuning.
[✔] Membantu mendapatkan bayi yang comel, cerah, gebu, sihat dan pintar.
[✔] Bertindak sebagai pembuka selera makan.
[✔] Mengurangkan masalah tidak boleh tidur malam.
10. Inulin (Prebiotic)
[✔] Merangsang pertumbuhan bakteria usus baik.
[✔] Membantu meningkatkan penyerapan kalsium oleh tulang.
[✔] Membantu mengelakkan kesakitan pinggang.
11. Coklat
[✔] Membantu meningkatkan pengeluaran susu ibu secara semulajadi.
[✔] Merawat tekanan atau stress.
12. Habatus Sauda
[✔] “Habbatus sauda’ terbukti memiliki kesan aktiviti anti-histamin, anti-oxidant, anti-biotic, anti-mycotic dan penghambat Bronchitis”.Study of Black Seed Oil on Humans, American Scientists.
[✔] Ibnu Qayyim di dalam bukunya Medicine of the Prophet menyatakan Habbatus Sauda berupaya memulihkan penyakit-penyakit seperti batuk, bronchitits, masalah perut, kecacingan, masalah kulit seperti jerawat, sakit senggugut dan haid yang lain, menambah susu badan, menambah pengaliran air liur dan sebagainya.
=============================================
[✔] BELI 2 BOTOL PERCUMA POSTAGE
[✔] FREE SHAKER (TERHAD)
1 unit adalah untuk kegunaan 18 hari. Minum sekurang-kurangnya 1x sehari pun dah nampak kesan. Digalakkan untuk ambil 3 unit untuk kegunaan berterusan selama lebih kurang 2 BULAN bagi mendapatkan hasil yg OPTIMUM.
BAGAIMANA CARA PENGGUNAAN?
[✔] Bancuh 5 skoop MOMMA® Pregolact™ dengan air suam. Minum ketika sarapan atau sebelum tidur. Bancuh bersama air suam. Untuk lebih keberkesanan, minum sebelum tidur. *Skoop disediakan*
KANDUNGAN BERAPA BULAN BOLEH AMALKAN? TIADA KESAN SAMPINGAN KE?
[✔] MOMMA® Pregolact™ boleh diamalkan dari awal kehamilan lagi. Tiada kesan sampingan kerana menggunakan bahan semulajadi.
IBU HAMIL
[✔] Minum MOMMA® Pregolact™ 1x sehari sahaja.
ADA KKM KE?
[✔] Ada.
HALAL KE?
[✔] Sudah tentu, kami adalah Muslim dan menitik beratkan soal HALAL sebagai elemen nombor 1 kami. Produk diproses oleh Muslim dan dikilangkan di kilang GMP yang mendapat HALAL dari JAKIM.
[✔] MOMMA® Pregolact™ mendapat pengiktirafan HALAL dari JAKIM.
ADA JAMINAN TAK?
[✔] Sudah tentu kami tidak dapat memberikan JAMINAN 100% kepada anda, kerana yang memberi rezeki susu yang banyak dan kesihatan yang baik adalah Allah Taala.
DAPATKAN SEKARANG KERANA STOK SANGAT TERHAD. DAPATKAN DENGAN SEGERA SEBELUM HABIS!
>> Jangan beli produk ini, KECUALI anda memang benar-benar serious mahukan:
1. Kesihatan yang baik pada diri anda dan bayi.
2. Kecantikan kulit yang baik pada diri anda dan bayi.
3. Tenaga yang luar biasa untuk melakukan aktiviti harian.
4. Bayi yang bijak dan comel.
5. Milkbooster yang BERKESAN. Peningkatan KUANTITI dan KEPEKATAN susu badan yang ketara.
Berminat whatsapps 0192460537 SEKARANG YE.









Wednesday, 24 August 2016

2 STEP UNTUK LANGSING DENGAN MUDAH

LANGSING DENGAN 2 STEP




Adakah anda WANITA yang mempunyai masalah :

✔Perut buncit
✔Bentuk pinggang yang tidak menarik
✔Masalah korset yang sering bergulung apabila dipakai
✔Sering sakit pinggang dan sakit belakang
✔Tercari-cari korset perut yang berfungsi secara 2 in 1 iaitu boleh menyokong pinggang dan di samping mengecilkan pinggang anda.
✔Tercari korset yang boleh dipakai ketika di mana- mana sahaja seperti jogging, shopping, pejabat
✔Terasa Susah untuk bergerak apabila memakai korset

Jadi anda tidak perlu pening-pening lagi dengan kuasa pantas MISS BELT mampu untuk selesaikan masalah yang merunsingkan anda.

👉HANYA DENGAN 2 LANGKAH SAHAJA DAN PERLUKAN BEBERAPA SAAT SAHAJA UNTUK SIAP PAKAI DENGAN KEMAS.

👉�BAGAIMANA MISS BELT NI BERFUNGSI?

1)Compress and support
2)Slim your waist

📢Kini anda tidak perlu lagi runsing untuk nampak cantik dan langsing kerana MISS BELT mampu membantu anda.

💟KELEBIHAN MISS BELT :

👉Melangsingkan dan membentuk pinggang
👉Mengikat kemas pinggang
👉Berasa lebih gebu ketika memakainya
👉Menyokong belakang
👉Membentuk badan anda dengan cantik dan gebu
👉Miss belt adalah "adjustable" boleh dilaraskan mengikut keselesaan
👉Membantu anda mengurangkan dua untuk saiz pinggang
👉Memerlukan beberapa saat sahaja untuk dipakai
👉Bebas dipakai ketika ke gym,berjogging,bersukan,berjalan-jalan,shopping, majlis-majlis istimewa
👉Kemas sehingga orang tidak akan perasan anda memakai korset atau bengkung.

💟JAGA-JAGA YA BILA PAKAI MISS BELT INI, takut suami anda melekat ke mana-mana sahaja.
JANGAN RUNSING DENGAN SUAMI PULA, biar suami bahagia,isteri senang hati.

AWAS! STOK TERHAD.

📲 Taip "miss belt" dan Whatsapps ke 0192460537 atau inbox kami sekarang, HARGA MAMPU MILIK!


TIPS CEPAT KURUS SELEPAS BERSALIN

😖TAK TAHAN SAUDARA MARA MENGUMPAT AKU.

👉Ketika majlis Aqiqah anakku alhamdulillah ramai dtg ke rumah. Terharu juga rasanya tambah-tambah baru bergelar ibu. Tiba-tiba dengar bunyi-bunyi mulut mak cik- mak cik dan sepupuku bersembang dengan mak aku.

“ Eh, Ila ke tu?? Nampak lain pulak dari sebelum bersalin hari tu. Muka makin cerah berseri-berseri , die pakai make up ke tu? Kan tak elok dalam pantang bermekap2, eh tapi badan die pun slim ye, lainnye..

Belum sempat ibu ku menjawab..............................................

Aku dah menyampuk Ila tak pakai ape2 la mak ngah, cuba tengok dekat2 ni..Mak ngah pun apa lagi sibuk tanya "Ila!pakai jamu apa ni?????..sambil aku tersenyum😘, aku menjawab “ Tak pakai jamu2 pun " dalam hati aku "ooh, ini mesti kesan aku BERBENGKUNG dan BERWDEC. Hati dah berbunga2 💋💋bila kena puji.
...........................................................
Tak sia-sia suami aku belikan produk ni sebelum bersalin haritu. Aku pun beritahula pada mereka aku berpantang dengan PAKEJ PRODUK ni.....

Aku tunjuk 👉WDEC CREAM dan 👉SET BENGKUNG yang aku pakai.Apa lagi mereka pun startla korek-korek lagi dengan aku pasal pakej ni.
………………………………………………..
Kata Puan Tasha salah satu pengguna WDEC dan pengamal bengkung moden👇

“Alhamdulillah... Dengan izin ALLAH, susu badan melimpah limpah.Berat badan pon 1 kg dah hilang,darah nifas pun keluar dengan lancar ”

💟Kenapa perlu pilih bengkung moden?

👉Mudah Tarik dan lekat tak perlu bantuan orang
👉Boleh dipakai ketika keluar juga
👉Material elastic boleh dilaraskan mengikut saiz anda

💟Kenapa anda perlu pilih WDEC Cream

👉Krim terapi hormon Women Desiree Essential Cream (WDEC)... 1001 khasiat/manfaat dlm 1 produk yg boleh merawat segala masalah tubuh badan
👉membantu mengeluarkan darah nifas
👉membantu mengempiskan perut
👉membantu memperbanyakkan susu badan
👉membantu mengecutkan rahim
👉melancarkan period
👉merawat masalah kulit kusam dan jerawat
👉menurunkan berat badan
👉membantu menaikkan pinggul dan memantapkan payudara
👉merawat masalah sembelit
👉membantu merapatkan dan masalah faraj kering
👉merawat masalah keputihan

💋bagaimana wdec ni bertindak

✔wdec bertindak melalui sapuan pada nadi pembuluh darah dan hormon seluruh badan.
✔merawat penyakit dr dalam badan

Sapuan wajib 2 kali sehari pada 3 point penting:

💋nadi pergelangan tangan
💋nadi leher
💋ari2 3 jari dari bawah pusat.

👉Takkan nak tunggu stok habis baru nak order kn? Rugi tau,sebab sekarang tengah OFFER hampir setiap hari kami menerima order dari customer2 tersayang, ya PAKEJ BENGKUNG MODEN DAN KRIM WDEC ini memang sesuai buat anda sebagai wanita.

📲Whatsapps “IBU BERSALIN CANTIK” dan hantar ke 0192460537.

💟Ada ganjaran hebat bagi yang whatsapps kami.
“TARIK LEKAT SIAP, CALIT-CALIT CANTIK UOLLS”






Monday, 22 August 2016

Manfaat momma untuk ibu hamil.

💟MANFAAT MOMMA UNTUK IBU HAMIL💟

Siapa ibu hamil di sini??? Angkat tangan🙋 Susu Momma khas buat IBU HAMIL DAN MENYUSU, banyak yang dah mencuba dan selesa dengan penggunaan Susu Momma ni.

1. Mengurangkan risiko demam kuning

Dianggarkan 3/4 dari 5 bayi terkena demam kuning selepas dilahirkan. Walaupun demam kuning mungkin dipengaruhi oleh banyak faktor, namun amalan pemakanan ketika kehamilan dipercayai dapat membantu mengurangkan risiko bayi kuning.

Amalan pemakanan ibu setelah bayi dilahirkan juga dapat membantu mempercepatkan bacaan kuning turun. Ibu digalakkan untuk kerap menyusukan bayi untuk membantu mempercepatkan bacaan kuning turun.

Bayi yang baru lahir perlu diberi perhatian pada bacaan kuning mereka, kerana demam kuning/jaundis boleh menjadi serius sekiranya bacaan kuning terlalu tinggi.

2. Kurangkan Alahan / Morning Sickness

Alahan adalah normal bagi kebanyakan ibu hamil di trimester pertama kehamilan.

Ibu hamil digalakkan untuk makan sedikit tetapi kerap. Perut yang kosong boleh menambahkan loya.

Makan apa dan bila anda kehendaki, tetapi elakkan daripada makanan yang berlemak, berempah, berasid atau bergoreng dan kurangkan makan lemak.

Pengambilan segelas susu MOMMA® setiap pagi dapat membantu mengurangkan rasa loya, pening-pening dan ketidakselesaan di sepanjang kehamilan.

3. Menghilangkan rasa letih, lesu dan penat.

Semakin bayi dalam kandungan membesar, lebih banyak tenaga yang diperlukan oleh ibu.

Lebih-lebih lagi bagi ibu hamil yang telah mempunyai beberapa orang anak yang perlukan perhatian dan penjagaan dari ibu mereka.

Amalan pemakanan berkhasiat seperti susu kambing, makanan sunnah tentunya dapat membantu memberikan kesihatan dan tenaga yang lebih baik.

4. Menaikkan HB

Terdapat beberapa risiko kepada ibu hamil sekiranya hemoglobin (hb) rendah dari ukuran normal. Ia menandakan kadar oksigen dalam darah yang rendah.

- Ibu boleh pitam atau mudah pitam/pengsan
- Risiko tinggi untuk mengalami keguguran
- Pendarahan semasa mengandung dan bersalin

5. Kulit ibu dan bayi cantik dan halus.

Kulit cantik dan halus tentunya menjadi idaman setiap wanita, terutama wanita hamil yang biasanya berlaku perubahan hormon di sepanjang tempoh kehamilan.

Bagi sesetengah wanita mereka kelihatan cantik berseri ketika hamil, ada juga yang sebaliknya.

Amalan pemakanan yang sihat diperkaya dengan susu dapat membantu mencantikkan kulit dari dalam dan memberi banyak kelebihan lain kepada ibu hamil.

6. Elakkan sakit pinggang dan kejang kaki

Sakit pinggang dan kejang kaki adalah situasi yang sering dialami oleh ibu hamil. Kekurangan kalsium dalam badan adakalanya menjadi punca berlakunya sakit pinggang dan kejang kaki.

Ibu hamil disarankan meminum susu setiap hari sama ada pada waktu pagi atau malam sebelum tidur bagi mengurangkan atau mengelakkan sakit pinggang dan kejang kaki.

7. Penggalak Susu Ibu /Milk Booster

Selain mematuhi konsep penyusuan susu ibu iaitu 'demand & supply' , amalan pemakanan yang berkhasiat dan dipenuhi nutrisi juga membantu menggalakkan dan melancarkan lagi penyusuan susu ibu.

Menurut kajian, amalan pemakanan ketika hamil juga turut mempengaruhi pengeluaran susu ibu setelah bayi dilahirkan.

Selain menyusukan bayi dengan lebih kerap, jangan pandang enteng pada amalan pemakanan yang sihat yang tidak hanya membanyakkan susu badan, malah turut mengandungi makanan sunnah yang penting dalam pembentukan akhlak anak-anak.

Ibu ibu berminat untuk susu momma??????





📲 Whatsapps admin sekarang 0192460537.

Habbasyi88 boleh diamalkan oleh ibu hamil dan pesakit kencing manis

Soalan :

"Habbatussauda Habasyi utk ibu mengandung xde masalah kan nk amal?"

"Satu lg utk pesakit kencing manis kronik, bacaan gula dlm darah skg 22-24. Cadangan diet n produk yg sesuai apa?"

Tidak ada masalah habbatussauda utk ibu hamil selagi dibatasi dos nya 1-2 kapsul per hari.

Utk pesakit kencing manis, berikan dos 2 kapsul x 4 kali sehari (setiap 6 jam). Jika tidak ada gout, amalkan bersama jus diabet dari Assyifa Health ini.





Berminat untuk dapatkan habbasyi 88 ini?? Whatsapps ke 0192460537

1 botol habbasyi88 125 kapsul rm55 sm
1 botol habbasyi88 210 kapsul rm65 sm

Friday, 18 March 2016

Amalan bertungku bagi wanita lepas bersalin.

APA ITU AMALAN BERTUNGKU DAN MENGAPA IANYA PENTING BAGI WANITA LEPAS BERSALIN.


Amalan bertungku adalah amalan yang amat penting dilakukan sepanjang tempoh berpantang.Ini kerana ianya mempunyai manfaat berpanjangan kepada kesihatan anda.
Amalan bertungku dilakukan sebelum berbengkung. Ianya boleh dilakukan sama ada menggunakan tungku batu sungai atau tungku besi yang sekarang laris di
pasaran.

Tungku Besi boleh digunakan bersama sarungnya sama ada sarung tanpa herba atau berherba. Kelebihannya tetap sama kepada wanita yang mengamalkan cuma lebih
istimewa kalau menggunakan sarung berherba.

KEBAIKAN BERTUNGKU

1. Membantu mengecutkan rahim dan mengeluarkan darah beku.Lebih bagus sekiranya darah anda berhenti lambat untuk emastikan darah dan lendir keluar sepenuhnya
sepanjang tempoh berpantang 44 hari. Rahim wanita tidak akan besih sepenuhnya jika darah berhenti awal.

2.Membantu mengeluarkan semua kotoran dan toksin daripada badan.

3.Dapat memecahkan lemak dalam badan yang berkumpul sepanjang kehamilan.

4.Mengecutkan rahim dan organ yang bengkak kerana bersalin

5.Membantu mengembalikan tubuh badan kepada bentukk keadaan asal dan mengempiskan perut.

Ketika berurut, tukang urut akan menaikkan rahim ibu selepas bersalin ke atas untuk mengelakkan daripada rahim jatuh dan mendapat penyakit lain di usia tua.

Bahagian Badan Yang Perlu Ditungku

1.Bahagian Peranakan

Ianya bertujuan untuk mengecutkan peranakan yang membesar sepanjang kehamilan. Peranakan juga perlu dinaikkan ke atas dengan menolak bahagian rahim dari
bawah sehingga menghampiri bahagian pusat. Menyangkak hanya boleh dilakukan oleh orang yang mahir selalunya dilakukan oleh tukang urut selepas anda bersalin.
Peranakan yang tidak dinaikkan akan menyebabkan perut menjadi buncit,gelebeh seolah-olah ada benda menonjol yang hendak keluar dari faraj. Bertungku di
bahagian ini mengambil masa lebih kurang 25 minit.

2.Bahagian Badan (bahagian dada, ulu hati, tengkuk, ketiak dan belikat dalam keadaan berbaring).

Bahagian pertama yang boleh dilakukan adalah di sekitar buah dada, supaya dapat melancarkan peredaran darah dan pengaliran atau pengeluaran air susu kita
ketika berpantang.

Kemudian, diikuti pula ke bahagian ulu hati, iaitu untuk memecahkan angin di bahagian perut dan ulu hati. Lakukan dalam masa lebih kurang 5 – 10 minit
sahaja.

Setelah itu beralih ke bahagian ketiak kanan dan kiri. Kemudian barulah dilakukan di bahagian belikat kanan untuk beberapa minit, yang kemudiannya
dipindahkan ke bahagian kiri.

Di bahagian tengkuk, bertungku dilakukan dengan meletakkan tungku di bawah tengkuk seperti orang berbantal. Bahagian ini perlu ditungku untuk memulihkan
perjalanan darah di bahagian kepala dan leher.

3.Bahagian Bawah (bahagian betis,paha, punggung, pinggang, pelipat, pergelangan kaki dan tapak kaki).

Bertungku di bahagian-bahagian ini memerlukan masa antara 15 – 20 minit pada setiap bahagian. Pada bahagian terakhir, iaitu di tapak kaki, kaki dirapatkan
menjadi satu kemudian digerakkan ke hadapan dan ke belakang, atau dengan mengolek-golekkan tungku ke hadapan dan ke belakang sekiranya tungku itu berbentuk
bujur atau bulat. Biarkan tungku berada di bahagian ini sehingga sejuk.

Proses bertungku ini memerlukan bantuan daripada orang lain untuk membakar atau memanaskan tungku tersebut kerana ianya agak berat untuk dilakukan oleh ibu
yang baru sahaja bersalin terutama sekali dlam tempoh seminggu selepas bersalin kerana badan ibu masih lagi lemah. Dengan adanya tungku-tungku moden di
pasaran, mungkin sedikit sebanyak dapat mengurangkan beban bagi ibu-ibu ini.

KEBURUKAN JIKA TIDAK BERTUNGKU.

Bagi wanita-wanita yang mengambil remeh amalan bertungku ketik berpantang anda perlu mengambil tahu akan Kesan buruknya kerana mungkin anda tidak nampak akan
kesannya pada masa terdekat namun di masa hadapan nanti anda akan mula terasa kesannyapada diri anda. Berikut adalah kesan-kesan buruk jika anda tidak
bertungku.

1. Mengalami masalah Rahim Jatuh atau prolapse
Rahim jatuh adalah di mana rahim jatuh ke bawah dan kadang kala terkeluar dari saluran faraj. Rahim seakan-akan melorot ke bawah melalui saluran faraj.
Keadaan ini disebabkan ligament dan otot yang biasanya memegang rahim pada kedudukan asal menjadi lemah akibat dari kehamilan dan kelahiran.

Keadaan ini merangkumi beberapa peringkat

1.Peringkat awal ia hanya jatuh sedikit daripada kedudukan biasa.
2.Peringkat kedua dimana pintu Rahim jatuh sampai kepermukaan faraj.
3.Peringkat ketiga yang sangat teruk ialah apabila keseluruhan Rahim terkeluar daripada saluran dan permukaan faraj, keadaan ini yang biasa di gelar
"tombong”.

2.Ramai wanita yang mengalami masalah kekenduran rahim atau prolapse akan menghadapi masalah buang air kecil seperti:

kerap membuang air kecil
sakit ketika nak buang air kecil
kencing yang tidak dapat dikawal khususnya semasa batuk, ketawa yang kuat (Stress Incontincence).

Keadaan ini menyusahkan dan menganggu tugas harian khususnya dalam menjalankan amalan  ibadah seperti solat.


3.Gangguan Hubungan Kelamin- disebabkan berlakunya kelonggaran pada faraj khususnya pada otot yang memegang faraj yang dipanggil Pelvic Floor Muscle, Maka
kekuatannya untuk mencengkang atau mengemut dalam proses hubungan seksual mungkin terganggu. Ini meyebabkan kepuasan dan kenikmatan seks, khususnya kepada
sang suami kurang puas & tak menyeronokkan.

4.Sakit Pingang dan Tidak selesa dibahagian Sulit Wanita - Gangguan lain yang boleh timbul akibat daripada proplapse rahim ialah rasa tidak selesa dibahagian
sulit, kerana sesuatu benda iaitu rahim terkeluar daripada faraj. Hal Ini berlaku ketika berdiri atau banyak berjalan. Oleh sebab Rahim jatuh ianya menarik
otot dan sering kali urat dibahagian pingang juga akan tertarik menyebabkan ramai diantara wanita mengadu sakit pinggang.

5.Gangguan Kesihatan

Dalam Kes Proplapse yang teruk atau peringkat ketiga dimana keseluruhan rahim terkeluar, seringkali pintu rahim tergesel pada seluar dalam dan menyebabkan
luka atau erosion. Luka ini seringkali dijangkiti kuman dan menyebabkan keputihan atau pengeluaran lendir yang banyak. Dalam jangka masa panjang ada juga kes
dimana berlaku ketumbuhan akibat daripada pergeseran yang berpanjangan.

Untuk mengelakkan dari masalah ini berlaku, amalan -amalan penting ketika berpantang perlulah anda amalkan iaitu berurut, berbengkung, bertungku, memakai
stokin dan lain - lain lagi.Amalan berbengkung dan bertungku ini membantu untuk mengecutkan rahim dengan cepat, mengeluarkan darah nifas, membantu
mengempiskan perut dan sebagainya.Oleh itu ibu-ibu tidak sepatutnya mengabaikan kata-kata orang tua yang sering kali membebel terhadap kita supaya berpantang
dengan betul.

Anda tercari cari tungku yang mudah digunakan??? Tungku besi dan sarung tungku kini anda boleh dapatkannya untuk membantu anda ketika berpantang.

Tungku besi 2kg dan sarung tungku tanpa herba Rm60
Tungku besi 2kg dan sarung tungku herba Rm70

Postage smnnjung Rm15

Berminat boleh whatsapps atau sms ke 0192460537.

Minyak zaitun dara tursina 88 teman rapat ibu hamil



Minyak zaitun adalah sahabat baik wanita dan keluarga yang paling rapat.Extra Virgin Olive Oil Tursina88 adalah minyak pertama yang diperah menggunakan teknologi cold pressing (tanpa pemanasan) dan Tumbuh subur di kawasan Tursina yang sangat subur (sempadan Palestine - Mesir) atau lebih dikenal dengan nama Zaitun Palestine.

Khasiat bagi ibu hamil yang mengamalkan minyak zaitundara ini :

1. Diminum saat hamil akan melahirkan anak yang berkulit bersih,merah dan tidak berbau.
2. Diamalkan ketika hamil akan membantu Memudahkan proses kelahiran bayi.
3. Boleh merawat strechmark bagi ibu hamil dengan menyapu di kawasan yang sering gatal atau mengalami ketegangan terutama di bahagian perut supaya apabila lepas bersalin tidak meninggalkan kesan pada perut akibat menggaru.
3. Disapu pada kulit bayi akan menghindarkan bayi daripada pelbagai penyakit kulit.
4. Jika diamalkan setiap hari dapat mencegah kanser payudara,tumor, bisul dan lain- lain.
5. Elok disapukan pada rambut untuk melebatkan dan menghaluskan rambut juga mengelakkan rambut daripada gugur.
6. Merawat bayi yang sukar buang air besar, kerap menangis dan sering kembung perut - tuang TURSINA 88 ke dalam mangkuk. Ambil cotton bud yang ebrsih dan celupkan lalu sapukan ke bahagian anu bayi secara perlahan-lahan. Lakukan senaman seperti naik basikal (lutut bertemu perut). Kemudian sapukan tursina88 ke bahagian perut, urut searah jarum jam. In sya allah bayi akan terkentut dan buang air besar.

Cara pengambilan minyak zaitun dara tursina88 : 1 sudu makan per hari.

1 botol 60 ml Rm18
1 botol 300 ml Rm48

Berminat untuk dapatkannnya whatsapps atau sms ke 0192460537.


Tuesday, 16 February 2016

About this Blog.

YOU CAN SHOP WITH US.

Blog ini dibuat bertujuan untuk memberi maklumat,topik tentang keperluan ibu hamil,berpantang dan menyusu. Di sini anda akan diperkenalkan dengan produk produk bekaitan dengan ibu ibu atau wanita yang ingin kekal anak dara selepas bersalin. Anda juga boleh mendapatkan barang keperluan ibu dan bayi di sini dengan harga yang terendah.

INTRESTING TOPIC.

Bahagian ke dua blog ini juga saya selitkan topik-topik menarik yang saya rasa perlu dikongsikan pada anda iaitu yang berkaitan dengan diri saya seperti topik masakan,tempat menarik,isu semasa dan banyak lagi.

Semoga blog ini meberi manfaat kepada anda semua. Salam Perkenalan.

Monday, 15 February 2016

Habbatussauda sebagai milkbooster.

Susu ibu bertambah buat si manja!



Susu Ibu mempunyai nutrisi yang lengkap untuk bayi termasuk kandungan karbohidrat, lemak dan protein. Ia juga mempunyai segala khasiat seperti vitamin, mineral, hormon dan antibodi yang diperlukan oleh bayi untuk membesar.

Sis nak share TIPS/MILKBOOSTER UNTUK BANYAKKAN DAN PEKATKAN SUSU BADAN bukan  membantu ibu2 yang ada masalah :

>susu kering
>susu merudum apabila hai3d datang
>anak kurang berat badan
>anak kerap menangis kerana susu kurang
>hai3d yang tidak teratur selepas bersalin

HABBATUSSAUDA SEBAGAI MILKBOOSTER
-------------------------------
Kandungan dalam habbatus sauda telah diiktiraf adalah antara MILK BOOSTER yang terbaik kerana sifat semulajadinya yang memberi haba dan memanaskan badan.
Urat-urat susu dan darah akan lebih lancar kerana sifat semulajadi habbatus sauda sebagai AGEN DETOX (Pembuang toksin) yang TERBAIK.

Namun begitu untuk pengambilan milkbooster ini perlulah disertai dengan amalan2 yang boleh menjaga kualiti dan
kuantiti susu kita iaitu :

>minum air secukupnya sekurang2nya 3 liter sehari
>pengambilan makan yang berkhasiat seperti sayuran dan buahan.
>sentiasa kosongkan breast dengan kerap menyusukan bayi anda dengan lekapan yang betul atau melakukan teknik power pumping.

Pengambilan habbatussauda ini juga menjadikan ibu dan anak kuat imunisasi dan tak mudah jatuh sakit. Ibu2 juga lebih bertenaga dan aktif.

-------------------------------
KHASIAT (HABBATUSSAUDA)
-------------------------------
Menguatkan sistem imuniti badan
Melancarkan peredaran darah
Menyembuhkan sakit kepala dan sakit gigi
Mengubati diabetes
Melancarkan ha3d
Meningkatkan penghasilan susu ibu
Menormalkan tekanan darah
Menyeimbangkan hormon
Meningkatkan gha4rah suami isteri,
Membuang racun dari dalam tubuh
Sebagai anti oksidan, anti histamine & anti fungal
Mengurangkan reaksi alergi
Mengubati kanser / tumor

Sesungguhnya memang banyak khasiatnya Habbatussauda ini.Dalilnya:

"Tetaplah dengan Habbatussauda kerana di dalamnya terdapat ubat untuk segala penyakit kecuali mati." (Hadith riwayat Bukhari Muslim)

♡Ibu kuat anak sihat keluarga bahagia♡


Habbasyi oil 210 kapsul rm55 inc post sm
Cara pengambilan 2 biji 2 kali sehari.


Habbasyi 88 125 kapsul rm50 inc post sm
Cara pengambilan :
2 biji sekali sehari


Anda berminat /serious buyer boleh like/pm myheart shoppe/wassap 0192460537 to order.

Friday, 5 February 2016

Extra Virgin Olive Oil Tursina 88 merawat bayi kembung dan sembelit.


Tursina 88

Perut Kembung pada bayi terjadi disebabkan jumlah gas di dalam saluran pencernaan meningkat. Hal ini terjadi disebabkan organ pencernaan bayi yang masih belum kuat sehingga menyebabkan di bahagian usus mereka mudah menghasilkan gas. 

Bayi yang baru lahir lebih cenderung mengalami kembung perut kerana perut yang masih kecil dan badan mudah masuk angin. 

Cara untuk melegakan kembung perut atau masalah bayi sukar membuang air besar :
1. Tuang Tursina 88 ke dalam mangkuk. Ambil cotton bud yang bersih, celup dan sapukan ke bahagian anu bayi secara perlahan-lahan.
2.Urut perut bayi secara lembut.
3. Lakukan senaman seperti naik basikal (lutut bertemu perut) secara lembut.
4. Atau sapukan sahaja tursina 88 ke bahagian perut dan urut mengikut arah putaran jam.

In sya allah bayi anda akan terkentut dan mudah untuk buang air besar.



Extra Virgin Olive Oil Tursina 88 300 ml RM 48 SM/RM 55 SS
Extra Virgin Olive Oil Tursina 88 60 ml RM18 SM/RM 22 SS


Tursina 88 125 Kapsul RM 40 SM/RM45 SS
Tursina 88 210 kapsul RM 55/RM60 SS


To order whatsapps 0192460537.




Tuesday, 2 February 2016

Cara elakkan strectmark untuk ibu hamil.

Apa itu strechmark ?
Tanda regangan atau strech marks ialah garis-garis halus berwarna kemerahan atau kecoklatan bergantung kepada warna kulit anda yang biasanya muncul pada perut, payudara, pinggang dan peha. Ini berlaku kepada kira - kira 80 ke 90 peratus wanita hamil.

Mengapa terjadinya strechmark?
Wanita hamil akan mengalami pertambahan berat badan yang mendadak dan perubahan saiz perut yang disebabkan pembesaran janin sepanjang tempoh kehamilan. Perubahan dan pertambahan ini menyebabkan kulit meregang dan timbullah masalah strechmark atau tanda regangan.

Kulit meregang ini juga boleh menyebabkan ibu - ibu hamil tidak selesa kerana sesetengah mereka akan merasa gatal dan sehinggan menggarunya.Hati-hati kerana jika anda kerap menggaru menggunakan kuku kesan tanda regangan akan lebih ketara selepas bersalin.

Selepas bersalin, kawasan-kawasan strectmark tersebut akan beransur pudar dan garis-garis tersebut akan kelihatan lebih cerah daripada kulit di sekelilingnya. Kesan strechmark akan menjadi lebih teruk jika tidak dijaga dengan baik ketika anda hamil.

Sesetengah wanita tidak akan mengalami strechmark mungkin disebabkan mempunyai kulit yang lebih elastik daripada orang lain. Kebiasaannnya wanita yang hamil anak pertama lebih terdedah kepada risiko ini kerana pertama kali mengalami perubahan saiz pada perut berbanding mereka berbanding ibu-ibu yang hamil kali ke 2 atau seterusnya.


Bagaimana cara mengurangkan tanda regangan?

Anda boleh cuba mengurangkan tanda regangan ini dengan mengelakkan daripada pertambahan berat badan yang drastik iaitu dengan mengawal cara pemakanan anda mengikut suggestion doktor atau jururawat. Lebihkan pengambilan makanan yang berkhasiat.

Selain itu, anda boleh menyapu minyak atau krim yang kaya dengan vitamin E pada perut untuk menjadikannya lebih anjal,mengamalkan pemakanan yang sihat yang kaya dengan vitamin E dan C serta pengambilan zink untuk mengekalkan kesihatan kulit. Zink boleh didapati daripada ayam, , daging,lembu dan kekacang. Zink membantu kepada penghasilan collagen dan dapat mengelakkan daripada kulit cepat meregang.

Banyakkan pemgambilan air masak untuk membantu melembapkan kulit anda.

Guna sheer butter atau cocoa butter sebagai losyen untuk disapu di kulit anda dan memastikan kulit anda sentiasa lembap. Losyen ini merangsang pembentukan kulit yang baru . Saya juga amalkan losyen cocoa butter dan alhamdulillah sampai sekarang lepas bersalin tiada kesan strechmark pada perut saya walaupun saya memang alami kulit meregang yang agak teruk pada kehamilan saya yang pertama.







Khasiat Tursina 88 (kapsul minyak zaitun dara) pada ibu hamil.

Tursina 88

Extra Virgin Olive Oil atau Minyak Zaitun Dara Tursina 88 adalah minyak perahan pertama daripada pohon zaitun yang tumbuh subur di tursina (Sempadan Palestine - Mesir) dikatakan pohon zaitun terbaik dunia.

Ianya menggunakan teknologi perahan sejuk first cold pressed (tanpa pemanasan). Produk ini mengandungi 100% kandungan minyak zaitun dara dan sangat sesuai untuk ibu hamil. 
Antara khasiatnya kepada ibu hamil dan bayi kecil adalah :

1. Bayi dilahirkan dengan kulit bersih, merah dan tidak berbau.Kepala tidak berkerak.
2. Bayi terhindar dari pelbagai penyakit kulit jika disapu pada kulit bayi.
3. Boleh mencegah kanser payudara,tumor, bisul dan lain-lain.
4. Melebatkan dan menyihatkan rambut ibu dan bayi dan rambut tidak gugur.
5. Mengelakkan bayi daripada kembung dengan menyapu tursina 88 di perut bayi anda.

Antara khasiat lain Tursina 88 (minyak zaitun dara) ini adalah :

1. Memelihara kesihatan tubuh
2. Meremajakan kulit.
3. Menghilangkan parut.
4. Mencegah Rambut gugur
5. Meningkatkan kolestrol baik sekaligus menurunkan kolestrol jahat.
6. Mengurangkan kesan negatif lemak terhadap terjadinya pebekuan darah.
7. Menurunkan risiko serangan kanser rahim.
8. Menurunkan risiko kanser payudara.
9. Membantu menstabilkan gerakan pundi hempedu dan menguatkannya
10. Menstabilkan gula dalam darah.
11. Menurunkan kadar asid dalam perut.
12. Sangat sesuai untuk ibu mengandung.

"Makanlah buah zaitun dan berminyaklah dengannya kerana ia berasal daripada pohon yang diberkati" HR Al-Baihaqi dan Ibnu Majah.

Tursina 88




Tursina 88 210 Kapsul


Tursina 88 125 Kapsul



Tursina 88 125 Kapsul RM 40 SM/RM45 SS
Tursina 88 210 kapsul RM 55/RM60 SS


Extra Virgin Olive Oil Tursina 88 300 ml RM 48 SM/RM 55 SS
Extra Virgin Olive Oil Tursina 88 60 ml RM18 SM/RM 22 SS


To order whatsapps 0192460537






Friday, 29 January 2016

Penjagaan ibu-ibu hamil yang mengalami masalah sakit pinggang dan risiko keguguran.

Pada zaman sekarang kebanyakan wanita banyak terlibat dengan pekerjaan yang berat juga aktif melakukan aktiviti seharian. Hal ini amat merisaukan terutamanya bag wanita hamil, mengapa???? Ini kerana mereka terdedah dengan risiko keguguran dan sakit pinggang.

Keguguran boleh terjadi akibat terlampau aktif di awal trimester. Pada minggu - minggu awal kehamilan dianggarkan sebanyak tiga perempat daripada semua telur yang disenyawakan akan gugur.jadi kita harus mengambil langkah berhati-hati di peringkat kehamilan.

Selain itu juga ibu hamil turut terdedah dengan masalah sakit pinggang ketika hamil.Sakit pinggang sebenar terjadi apabila ligamen,otot-otot,cakera dan sendi-sendi anda tertekan akibat postur yang tidak elok,teknik mengangkat yang salah,otot-otot yang lemah atau ketat,atau pun kecederaan.

Jika anda mengalami masalah ini ketika belum hamil lagi, anda berkemungkinan turut akan mengalami masalah yang sama ketika hamil.

Masalah ini akan menjadi lebih teruk pada trimester ke 3 atau jika anda duduk dan berdiri terlampau lama dan dalam postur badan yang tidak betul. Ini kerana otot-otot anda menjadi ketih dan ligamen anda tertarik sedikit akibat berat badan bayi dan berat anda yang semakin bertambah.

Langkah pencegahan yang perlu diambil untuk mengelakkan dua masalah inu berlaku pada anda ketika hamil ialah :

1.Mengurangkan aktiviti mengangkat berat.
2. Jika anda perlu mengangkat sesuatu ,pegang benda tersebut rapat kepada badan anda,bengkokkan lutut dan cuba jangan pusingkan badan.
3. Ambil produk yang boleh membantu penjagaan kandungan dan badan anda. Memperkenalkan PREGNANCY BELT ini berfungsi 2 dalam 1 iaitu menjaga rahim kita dengan membantu menyokong perut dan peranakan kita apabila kita terlibat dengan banyak aktiviti kita sekaligus mengurangkan masalh sakit pinggang ketika hamil.





Siapakah yang bagus menggunakan pregnancy belt ini:

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
★ibu hamil yg aktif sukan
★ ibu hamil yg terlibat dengan kerja2 lasak (site work)
★ibu yg sering gugur disebabkan rahim tidak kuat dsb
★ibu hamil yg banyak menaiki motosikal utk keluar
★ibu hamil yg kuat dan aktif bekerja

Material : 80% polyester + 20% spandex
Price rm35 termasuk postage semenanjung.

Jika anda berminat terus whatsapps puan azza ke 0192460537.

Tuesday, 26 January 2016

Testimoni pengguna bengkung moden zap

80% daripada customer saya yakin dengan penggunaan bengkung moden set 3 in 1 ini. Rata-rata pelanggan amat berpuas hati dengan penggunaan bengkung moden set 3 in 1 ini.

Jenis -jenis bengkung zap terbahagi kepada 3 jenis iaitu :

1. Bengkung Moden Standard - kategori biasa, harga mampu milik.
2. Bengkung Moden Premium - kategori sederhana.
3. Bengkung moden Super Premium - kategori kualiti tinggi.

Fungsi ke tiga-tiga jenis  bengkung ini adalah sama dan adalah 3 in 1 cuma berbeza dari segi kualiti kain,ketahanan, pelekat ,kekemasan , keselesaan bengkung tersebut. 

Bengkung Moden Premium antara yang menjadi pilihan bagi customer kerana kekemasannya. Ianya mempunyai pelekat yang kemas dan kuat. Puan ini berpuas hati dengan bengkung moden ini kerana tidak mengambil masa yang lama untuk memakainya dan sesuai untuk yang berpantang sendiri dengan anak-anak yang ramai. 

Menurutnya lagi dia berasa tidak selesa di bahagian perut jika tidak memakai bengkung ini. Nafsu makan juga dapat dikawal dan boleh membantu untuk kempiskan perut. Harus diingatkan anda perlu  mengamalkan pemakanan yang berkhasiat sewaktu berpantang untuk memastikan diri anda dan bayi anda mendapat nutrien dan zat yang cukup bagi menjaga kesihatan ibu dan anak. 


Bengkung Super Premium adalah design terbaru. Bengkung ini tidak mudah mengembang walau dipakai banyak kali. Ianya lebih nipis dan lembut berbanding bengkung standard dan premium. Ianya tidak cepat panas dan lebih selesa untuk dipakai dalam jangka masa yang panjang atau lama. 

Bengkung Moden membantu untuk melegakan sakit pinggang dan memudahkan ibu-ibu untuk duduk dalam postur badan yang betul terutamanya ketika menyusukan bayi anda. 

Selain itu , bengkung moden 3 in 1 ini mudah dilaraskan mengikut saiz yang anda mahu kerana ianya boleh ditarik dan lekat mengikut saiz badan anda. Ianya memang kemas dan ketat bila dipakai.Secara tidak langusng dapat membantu ibu-ibu untuk mengempiskan perut anda yang buncit selepas bersalin.


Bengkung Moden standard adalah kategori biasa dan harga mampu milik. Ianya mudah dipakai dan dibuka. Walaupun ianya berkualiti sederhana namun, tetap memberi kemudahan dan keselesaan pada pelanggan dan memang ramai yang sudah mencuba dan turut berpuas hati dengan bengkung ini.



Puan ini berpuas hati dengan bengkung ini kerana menjimatkan masa dan tidak panas. Jadi memberi keselesaan dan kemudahan kepadanya sepanjang tempoh berpantang.



Kebanyakan pelanggan berpuas hati dengan bengkung moden ini kerana ianya mudah dipakai dan selesa. Ianya mampu menyokong tulang belakang ibu-ibu dan melegakan sakit pinggang bagi wanita lepas bersalin. Ciri-ciri nya yang hanya menggunakan konsep tarik dan lekat menarik perhatian ramai pengguna untuk mencubanya.

Monday, 25 January 2016

Bra menyusu murah.

Ibu menyusu perlu memilih bra menyusu yang dapat memberi kemudahan dan keselesaan pada payudara anda. Hal ini kerana pemilihan bra yang salah boleh menyebabkan kemudaratan pada anda antaranya seperti, terlampau ketat, gatal-gatal, susah dibuka dan lain-lain lagi.

Berikut saya kongsikan sedikit tips untuk memilih bara menyusu :

1. Pilih bra menyusu yang mudah dibuka. Sama ada bukaaan kiri atau kanan atau pun di tengah-tengah. Pastikan klip bukaan nya mudah untuk dibuka supaya apabila anda mahu menyusukan anak, anda tidak akan mengambil masa yang lama untuk membuka klip bukaan bra anda.

Klip bukaan 

2. Elakkan dari memakai bara yang mempunyai wired atau dawai, untuk mengelakkan dari menyekat pengeluaran susu yang boleh membawa kepada breast menjadi bengkak. Bra menyusu biasanya dibuat tanpawayar dan dari fabrik yang selesa.

3. Pilih ukuran saiz yang sesuai, rujuk Cara tentukan ukuran saiz bra

4. Pilih fabrik yang sesuai dan selesa pada anda iaitu yang menyerap peluh dan tidak begitu panas.
Material Cotton sangat sesuai bagi ibu menyusu.

Berminat untuk mendapatkan nusrsing bra yang mudah dan selesa untuk dipakai dengan harga yang mampu milk??

 Klip Bukaan Kiri Kanan


Ciri - ciri bra menyusu ini :

1) 100% cotton
2) Menyerap peluh, kain lembut
3) No wired
4) No span
5) Klip bukaan di kanan dan kiri
6. Saiz dari :

34/75
36/80
38/85
40/90
42/95
44/100

*rujuk ukuran ini untuk memilih ukuran yang sesuai bagi anda:

Berikut ialah ukuran daripada lilit bawah payudara (band size) :
> lilit bawah payudara 63-67cm ukuran anda adalah 30/65
>llit bawah payudara 68-72cm ukuran anda adalah 32/70
>lilit bawah payudara 73-77cm ukuran anda adalah 34/75
>lilit bawah payudara 78-82cm ukuran anda adalah 36/80
>lilit bawah payudara 83-87cm ukuran anda adalah 38/85
>lilit bawah payudara 88-92cm ukuran anda adalah 40/90
>lilit bawah payudara 93-97cm ukuran anda adalah 42/95
>lilit bawah payudara 98cm-102cm ukuran anda adalah 44/100

Price :

1 pcs rm15
2 pcs rm25
3 pcs rm35

Untuk order hubungi puan azza 0192460537.




.