Manfaat momma untuk ibu hamil.

💟MANFAAT MOMMA UNTUK IBU HAMIL💟

Siapa ibu hamil di sini??? Angkat tangan🙋 Susu Momma khas buat IBU HAMIL DAN MENYUSU, banyak yang dah mencuba dan selesa dengan penggunaan Susu Momma ni.

1. Mengurangkan risiko demam kuning

Dianggarkan 3/4 dari 5 bayi terkena demam kuning selepas dilahirkan. Walaupun demam kuning mungkin dipengaruhi oleh banyak faktor, namun amalan pemakanan ketika kehamilan dipercayai dapat membantu mengurangkan risiko bayi kuning.

Amalan pemakanan ibu setelah bayi dilahirkan juga dapat membantu mempercepatkan bacaan kuning turun. Ibu digalakkan untuk kerap menyusukan bayi untuk membantu mempercepatkan bacaan kuning turun.

Bayi yang baru lahir perlu diberi perhatian pada bacaan kuning mereka, kerana demam kuning/jaundis boleh menjadi serius sekiranya bacaan kuning terlalu tinggi.

2. Kurangkan Alahan / Morning Sickness

Alahan adalah normal bagi kebanyakan ibu hamil di trimester pertama kehamilan.

Ibu hamil digalakkan untuk makan sedikit tetapi kerap. Perut yang kosong boleh menambahkan loya.

Makan apa dan bila anda kehendaki, tetapi elakkan daripada makanan yang berlemak, berempah, berasid atau bergoreng dan kurangkan makan lemak.

Pengambilan segelas susu MOMMA® setiap pagi dapat membantu mengurangkan rasa loya, pening-pening dan ketidakselesaan di sepanjang kehamilan.

3. Menghilangkan rasa letih, lesu dan penat.

Semakin bayi dalam kandungan membesar, lebih banyak tenaga yang diperlukan oleh ibu.

Lebih-lebih lagi bagi ibu hamil yang telah mempunyai beberapa orang anak yang perlukan perhatian dan penjagaan dari ibu mereka.

Amalan pemakanan berkhasiat seperti susu kambing, makanan sunnah tentunya dapat membantu memberikan kesihatan dan tenaga yang lebih baik.

4. Menaikkan HB

Terdapat beberapa risiko kepada ibu hamil sekiranya hemoglobin (hb) rendah dari ukuran normal. Ia menandakan kadar oksigen dalam darah yang rendah.

- Ibu boleh pitam atau mudah pitam/pengsan
- Risiko tinggi untuk mengalami keguguran
- Pendarahan semasa mengandung dan bersalin

5. Kulit ibu dan bayi cantik dan halus.

Kulit cantik dan halus tentunya menjadi idaman setiap wanita, terutama wanita hamil yang biasanya berlaku perubahan hormon di sepanjang tempoh kehamilan.

Bagi sesetengah wanita mereka kelihatan cantik berseri ketika hamil, ada juga yang sebaliknya.

Amalan pemakanan yang sihat diperkaya dengan susu dapat membantu mencantikkan kulit dari dalam dan memberi banyak kelebihan lain kepada ibu hamil.

6. Elakkan sakit pinggang dan kejang kaki

Sakit pinggang dan kejang kaki adalah situasi yang sering dialami oleh ibu hamil. Kekurangan kalsium dalam badan adakalanya menjadi punca berlakunya sakit pinggang dan kejang kaki.

Ibu hamil disarankan meminum susu setiap hari sama ada pada waktu pagi atau malam sebelum tidur bagi mengurangkan atau mengelakkan sakit pinggang dan kejang kaki.

7. Penggalak Susu Ibu /Milk Booster

Selain mematuhi konsep penyusuan susu ibu iaitu 'demand & supply' , amalan pemakanan yang berkhasiat dan dipenuhi nutrisi juga membantu menggalakkan dan melancarkan lagi penyusuan susu ibu.

Menurut kajian, amalan pemakanan ketika hamil juga turut mempengaruhi pengeluaran susu ibu setelah bayi dilahirkan.

Selain menyusukan bayi dengan lebih kerap, jangan pandang enteng pada amalan pemakanan yang sihat yang tidak hanya membanyakkan susu badan, malah turut mengandungi makanan sunnah yang penting dalam pembentukan akhlak anak-anak.

Ibu ibu berminat untuk susu momma??????





📲 Whatsapps admin sekarang 0192460537.

No comments

Powered by Blogger.