Penjagaan ibu-ibu hamil yang mengalami masalah sakit pinggang dan risiko keguguran.

Pada zaman sekarang kebanyakan wanita banyak terlibat dengan pekerjaan yang berat juga aktif melakukan aktiviti seharian. Hal ini amat merisaukan terutamanya bag wanita hamil, mengapa???? Ini kerana mereka terdedah dengan risiko keguguran dan sakit pinggang.

Keguguran boleh terjadi akibat terlampau aktif di awal trimester. Pada minggu - minggu awal kehamilan dianggarkan sebanyak tiga perempat daripada semua telur yang disenyawakan akan gugur.jadi kita harus mengambil langkah berhati-hati di peringkat kehamilan.

Selain itu juga ibu hamil turut terdedah dengan masalah sakit pinggang ketika hamil.Sakit pinggang sebenar terjadi apabila ligamen,otot-otot,cakera dan sendi-sendi anda tertekan akibat postur yang tidak elok,teknik mengangkat yang salah,otot-otot yang lemah atau ketat,atau pun kecederaan.

Jika anda mengalami masalah ini ketika belum hamil lagi, anda berkemungkinan turut akan mengalami masalah yang sama ketika hamil.

Masalah ini akan menjadi lebih teruk pada trimester ke 3 atau jika anda duduk dan berdiri terlampau lama dan dalam postur badan yang tidak betul. Ini kerana otot-otot anda menjadi ketih dan ligamen anda tertarik sedikit akibat berat badan bayi dan berat anda yang semakin bertambah.

Langkah pencegahan yang perlu diambil untuk mengelakkan dua masalah inu berlaku pada anda ketika hamil ialah :

1.Mengurangkan aktiviti mengangkat berat.
2. Jika anda perlu mengangkat sesuatu ,pegang benda tersebut rapat kepada badan anda,bengkokkan lutut dan cuba jangan pusingkan badan.
3. Ambil produk yang boleh membantu penjagaan kandungan dan badan anda. Memperkenalkan PREGNANCY BELT ini berfungsi 2 dalam 1 iaitu menjaga rahim kita dengan membantu menyokong perut dan peranakan kita apabila kita terlibat dengan banyak aktiviti kita sekaligus mengurangkan masalh sakit pinggang ketika hamil.





Siapakah yang bagus menggunakan pregnancy belt ini:

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
★ibu hamil yg aktif sukan
★ ibu hamil yg terlibat dengan kerja2 lasak (site work)
★ibu yg sering gugur disebabkan rahim tidak kuat dsb
★ibu hamil yg banyak menaiki motosikal utk keluar
★ibu hamil yg kuat dan aktif bekerja

Material : 80% polyester + 20% spandex
Price rm35 termasuk postage semenanjung.

Jika anda berminat terus whatsapps puan azza ke 0192460537.

2 comments:

  1. singgah sini dan follow akak balik..
    http://hiphiphorray15.blogspot.my/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks singgah dear,sy follow blik ye.slm perkenln

      Delete

Powered by Blogger.