Bengkung Bersalin



BENGKUNG CAESAR PREMIUM COTTON 2 IN 1


      Bengkung Caesar premium cotton 2 in 1  ini disyorkan buat ibu bersalin secara pembedahan. Bagi ibu bersalin secara normal tiada masalah untuk menggunakannya kerana ianya memang digunakan untuk berpantang.














Abdomen Band





New design – Sangat disyorkan buat ibu bersalin secara pembedahan kerana :

1. Ianya adalah diperbuat daripada material cotton lembut yang menyerap peluh dengan baik (dinasihatkan anda membalut luka anda dahulu – jika tidak kering lagi) sebelum memaikai bengkung.

2. Bengkung ini mempunyai pegudaraan yang baik. Kain cotton tidak mudah panas memberi keselesaaan pada ibu berpantang.

3. Mempunyai dua bahagian – iaitu abdomen belt dan pelvic band.

4. Abdomen belt ini berfungsi untuk meyokong perut ibu terutama apabila ibu bergerak atau berjalan dan ketika terbatuk atau bersin. Perut ibu perlu disokong kerana kebanyakan ibu bersalin secara pembedahan akan berasa sakit akibat luka tersebut, juga perut akan gelebeh selepas bersalin.Masalah ini dapat dirawat dengan pemakaian bengkung sepanjang tempoh berpantang. Ibu akan rasa lebih kemas di bahagian perut ketika berjalan, dan tidak rasa perut anda longgar dan gelebeh dengan bantuan sokongan bengkung ini. Ianya juga membantu mengempiskan perut, menjaga dan menaikkan Peranakan ada.

5. Pelvic band merapatkan tulang pinggul ibu selepas besalin. Ianya juga boleh digunakan sebagai belt untuk support perut kita ketika kita hamil (pregnancy belt)

6. Di atas abdomen belt dan pelvic band , terdapat tambahan bahagian extra zap (Velcro di bahagian atas) yang digunakan untuk melaras kan lagi saiz bengkung anda. Jadi ianya lebih kemas dan selesa.

7. Di bahagian bengkung mempunyai tulang yang lembut sahaja bertujuan menyokong tulang belakang ibu.

8. Konsep bengkung ini hanya menggunakan Velcro, jadi mudah untuk ibu laras saiz, buka bengkung dan pakai balik dengan sendiri tanpa bantuan orang lain.

UKURAN SAIZ BENGKUNG 

SAIZ       SAIZ PINGGANG (INCH)

M             25 - 35 INC
L              28 - 40 INC
XL           31 - 45 INC

Saiz adalah selepas bersalin, jika ibu sedang hamil,ambil ukuran pinggang sebelum hamil tambah 4 inchi.

CARA PEMAKAIANNYA

1. Bersalin secara normal – anda boleh terus memakainya selepas bersalin.

2. Bersalin secara pembedahan – anda boleh memakainya pada hari ke 7-14 bersalin (dinasihatkan anda melapik luka anda terlebih dahulu jika luka anda tidak kering lagi)

CARA PENJAGAAN LUKA PEMBEDAHAN

1. Pastikan luka anda sentiasa kering dengan mengelapnya sehingga kering dengan menggunakan kain lembut dan bukan dengan tisu . sepanjang hari ibu juga akan kerap berpeluh, oleh itu ibu perlu memastikan luka kering daripada peluh dan air mandian supaya luka tidak mudah dijangkiti kuman.

2. Susukan bayi anda secara ekslusif kerana penyusuan ibu adalah sangat membantu kepada penyembuhan luka dengan cepat.Apabila menyusu hormone oxytocin akan dikeluarkan yang membantu mengecutkan Rahim anda dan mengelakkan risiko tumpah darah.

3. Ambil pemakanan yang sihat yang mengandungi multivitamin, zat besi ,zinc dan vitamin C yang membantu kepada penyembuhan luka. Elakkan pengambilan makanan yang gatal yang menyumbangkan kepada masalah kegatalan kepada luka anda.


Cara-cara ini juga adalah sama bagi menjaga luka EPISOTOMI. Jadi ibu-ibu perlulah mengamalkan amalan berpantang iaitu berbengkung antara salah satu amalan yang penting disertai dengan penjagaan dari segi dalaman (ber stoking, bertungku, bertangas,penyusuan bayi,urutan) untuk sembuh dan sihat dengan cepat selepas bersalin yang memberi kesan yang baik dalam jangka masa yang panjang.




NEW DESIGN BENGKUNG CAESAR PREMIUM COTTON 2 IN 1 , untuk tempahan dan detail info boleh terus whatsapps ke 0182203110 sekarang.

2 comments:

  1. BENGKUNG CAESAR PREMIUM COTTON 2 IN 1 is so great, This product is very good, I have used it before.

    delivery online shopping

    ReplyDelete
  2. Numpang promo ya Admin^^
    ajoqq^^com
    mau dapat penghasil4n dengan cara lebih mudah....
    mari segera bergabung dengan kami.....
    di ajopk.biz...^_~
    segera di add Whatshapp : +855969190856

    ReplyDelete

Powered by Blogger.